Αποφοίτηση Αποφοίτηση [2015] Εργαστήριο Α5 Εργαστήριο Α7 Λευκάδα

Τελευταια νεα

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΝΤΕΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

Δευτέρα, 20 Νοέμβριος 2017 08:10
Οι φοιτητές  που εγκρίθηκαν  οι  αιτήσεις τους για μετεγγραφή στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρή&sig
Περισσότερα

ΑΡΓΙΑ 17ης ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Τρίτη, 14 Νοέμβριος 2017 10:03
Με απόφαση του Προεδρείου της Δ.Ε. του Τ.Ε.Ι. Ιονίων Νήσων, η Παρασκευή 17 Νοεμβρίου θα είναι αρ&g
Περισσότερα

Λήξη καρτών δωρεάν σίτισης ακαδημαϊκού έτους 2016-17

Τρίτη, 14 Νοέμβριος 2017 08:46
Επισημαίνεται για άλλη μια φορά ότι οι κάρτες δωρεάν σίτισης του ακαδημαϊκού έτους 2016-17 λήγουν την Τ&e
Περισσότερα

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΑΘΛΗΤΩΝ

Παρασκευή, 10 Νοέμβριος 2017 12:15
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΑΘΛΗΤΩΝ     Οι αθλητές που εισήχθησαν στο Τμήμα μας σύμφωνα με την α
Περισσότερα

ΔΗΛΩΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2017-18

Τρίτη, 07 Νοέμβριος 2017 23:05
Οι δηλώσεις θεμάτων πτυχιακών εργασιών που θα ξεκινήσουν να εκπονούνται το χειμερινό εξάμηνο 2017-201
Περισσότερα

Εγγραφές εισαγoμένων με την κατηγορία αθλητών ακ. έτους 2017-18

Τετάρτη, 08 Νοέμβριος 2017 13:22
  Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΕΘ οι εγγραφές των εισαγομένων με την κατηγορία αθλητών στην τρι&tau
Περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Πέμπτη, 02 Νοέμβριος 2017 13:11
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ  ΠΤΥΧΙΑΚΩΝ  ΕΡΓΑΣΙΩΝ  ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ  2017 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓ&
Περισσότερα

ΕΥΔΟΞΟΣ -ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΧΕΙΜ. ΕΞΑΜΗΝΟ 2017-18

Δευτέρα, 30 Οκτώβριος 2017 12:10
Σύμφωνα με το έγγραφο (http://eudoxus.gr/Files/Dianomi_Xeimerinou_2017-2018.pdf) του Υπουργείου Παιδείας, oι δηλώσεις συγγραμμάτων των φοι&t
Περισσότερα

ΗΜΙΑΡΓΙΑ 27ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Τρίτη, 24 Οκτώβριος 2017 07:12
Σας ενημερώνουμε ότι, με απόφαση του Προεδρείου της Διοικούσας Επιτροπής του Τ.Ε.Ι. Ιονίων Νήσ
Περισσότερα

ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (παλαιό ΕΠΔΟ)

Δευτέρα, 23 Οκτώβριος 2017 10:20
Δεν θα πραγματοποιηθεί η διδασκαλία του κατ’ επιλογήν υποχρεωτικού μαθήματος Διοικητική &Lam
Περισσότερα

ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2017-18

Τετάρτη, 18 Οκτώβριος 2017 17:39
Η επιλογή του τρόπου κατάταξης των πτυχιούχων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Ανωτέρων Σχολών στ&eta
Περισσότερα

ΝΕΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥΣ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ

Τρίτη, 17 Οκτώβριος 2017 08:42
Παρακαλούνται οι δικαιούχοι του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος μόνο στην περίπτωση (σε δ&io
Περισσότερα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2017- 2018

 

Οι ημερομηνίες εγγραφών, δηλώσεων μαθημάτων, έναρξης - λήξης εξαμήνων, εξετάσεων, διακοπών για το Ακαδ. Έτος 2017- 2018 έχουν ως εξής:

 

ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2017- 2018:

 

 

ΕΝΑΡΞΗ:

ΛΗΞΗ:

ΕΓΓΡΑΦΕΣ (ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ)

25/09/2017

29/09/2017

ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ

02/10/2017

06/10/2017

ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2017-2018

09/10/2017

26/01/2018

ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

23/12/2017

08/01/2018

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

29/01/2018

02/02/2018

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2017-18

05/02/2018

16/02/2018

 

 

ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2017- 2018:

 

 

ΕΝΑΡΞΗ:

ΛΗΞΗ:

ΕΓΓΡΑΦΕΣ

19/02/2018

23/02/2018

ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ

26/02/2018

02/03/2018

ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2017-2018

05/03/2018

15/06/2018

ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΠΑΣΧΑ

02/04/2018

13/04/2018

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

18/06/2018

22/06/2018

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΑΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2017-18

25/06/2018

06/07/2018

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ (ΧΕΙΜ.& ΕΑΡ. ΕΞΑΜ.)

03/09/2018

21/09/2018

 

 

ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ,

ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ,

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ,

ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

 

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

 

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: ΜΓΥ: ΜΑΘΗΜΑ ΓΕΝΙΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ      ΜΕΥ: ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ     ΜΕ: ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΕΙΔΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:  Υ: ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ    ΕΥ: ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

 

Κατεβάστε το Πρόγραμμα Σπουδών σε μορφή PDF

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2016- 2017

 

Οι ημερομηνίες εγγραφών, δηλώσεων μαθημάτων, έναρξης - λήξης εξαμήνων, εξετάσεων, διακοπών για το ακαδ. έτος 2016- 2017 έχουν ως εξής:

 

ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2016- 2017:

 

 

ΕΝΑΡΞΗ:

ΛΗΞΗ:

ΕΓΓΡΑΦΕΣ (ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΠΡΩΤΟΕΤΕΙΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ)

19/09/2016

23/09/2016

ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ

26/09/2016

30/09/2016

ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2016-2017

03/10/2016

20/01/2017

ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

23/12/2016

06/01/2017

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

23/01/2017

27/01/2017

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2016-17

31/01/2017

10/02/2017

 

 

ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2016- 2017:

 

 

ΕΝΑΡΞΗ:

ΛΗΞΗ:

ΕΓΓΡΑΦΕΣ

13/02/2017

17/02/2017

ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ

20/02/2017

24/02/2017

ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2016-2017

28/02/2017

16/06/2017

ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΠΑΣΧΑ

10/04/2017

21/04/2017

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

19/06/2017

23/06/2017

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΑΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2016-17

26/06/2017

07/07/2017

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ (ΧΕΙΜ.& ΕΑΡ. ΕΞΑΜ.)

1/09/2017

22/09/2017

 

 

 

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Ωρολόγιο Πρόγραμμα Χειμερινού Εξαμήνου 2017 - 2018 (Τελευταία Ενημέρωση: 07/11/2017)

ΠΑΛΑΙΟ ΕΠΔΟ

Ωρολόγιο Πρόγραμμα Χειμερινού Εξαμήνου 2017 - 2018 (Τελευταία Ενημέρωση: 07/11/2017)

 

Διευκρινίζεται για τους πρωτοετείς φοιτητές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τους χώρους του Τμήματος ότι: 

 

- Τα μαθήματα (Θεωρητικά και Εργαστηριακά) που στο ωρολόγιο πρόγραμμα αναγράφεται ότι διεξάγονται σε αίθουσα που ξεκινάει με το γράμμα "A", διεξάγονται στο κτήριο επί των οδών Φιλοσόφων και Τζεβελέκη (δίπλα στο ΚΤΕΛ Λευκάδας)Δείτε χάρτη

 

- Τα μαθήματα (Θεωρητικά και Εργαστηριακά) που στο ωρολόγιο πρόγραμμα αναγράφεται ότι διεξάγονται σε αίθουσα που ξεκινάει με το γράμμα "Ε", διεξάγονται στο κτήριο εργαστηρίων, έναντι του Δημοτικού Σταδίου της ΛευκάδαςΔείτε χάρτη

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Στο ωρολόγιο πρόγραμμα η Αίθουσα διδασκαλίας αναγράφεται στη στήλη "ΑΙΘ.". Οι κωδικοί Ε1, Ε2 κλπ δίπλα στα ονόματα των εργαστηριακών μαθημάτων αφορούν στο εργαστηριακό τμήμα.   

 

- Ο χώρος σίτισης βρίσκεται επί της οδού Μητροπόλεως 11Δείτε χάρτη

 

Τι είναι πτυχιακή εργασία – Ορισμός

 

Η πτυχιακή εργασία αποτελεί την εξελικτική πορεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς βοηθάει τον φοιτητή να αναπτύξει ικανότητες που απαιτούνται για την αντιμετώπιση σύνθετων καταστάσεων. Κάθε φοιτητής είναι υποχρεωμένος να εκπονήσει μια πτυχιακή εργασία - ένα θέμα συνήθως σχετικό με την κατεύθυνση σπουδών στην οποία επιθυμεί να αποφοιτήσει. Η πτυχιακή εργασία πραγματοποιείται στο όγδοο εξάμηνο σπουδών. Για την ανάληψη πτυχιακής εργασίας ο φοιτητής θα πρέπει να έχει περατώσει επιτυχώς τα 2/3 τουλάχιστον των μαθημάτων του προγράμματος σπουδών. 

 

Ποια είναι η δομή της πτυχιακής εργασίας – Τα μέρη μιας πτυχιακής εργασίας

 

Η πτυχιακή εργασία πρέπει να έχει απαραίτητα μια ορισμένη δομή, γενικότερα αποδεκτή. Η δομή αυτή αναλύεται ως εξής:

•         Εξώφυλλο

•         Περιεχόμενα

•         Περίληψη (abstract)& Λέξεις κλειδιά

•         Εισαγωγή

•         Κεφάλαια : 1, 2,…, ν

•         Συμπεράσματα

•         Βιβλιογραφία

          Παράρτημα

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Τα περιεχόμενα αναφέρουν το λεπτομερές πλάνο της πτυχιακής εργασίας και θα πρέπει να βρίσκονται στην αρχή του κειμένου. Τα περιεχόμενα επιτρέπουν στον αναγνώστη να δει ποια είναι η δομή της εργασίας αλλά και το σκεπτικό με το οποίο εκπονήθηκε, πριν περάσει στην εισαγωγή. Τα περιεχόμενα πρέπει να είναι απλά και κατανοητά. Η αρίθμηση των κεφαλαίων και παραγράφων με δεκαδικούς αριθμούς επιτρέπει την εύκολη αναζήτηση και εντοπισμό τους ανεξάρτητα από την αρίθμηση των σελίδων. Παράδειγμα: Κεφάλαιο ένα, Υποκεφάλαιο δύο, παράγραφος τρία θα γραφεί: 1.2.3

Η αρίθμηση των κεφαλαίων πρέπει να είναι συνεχής, ανεξάρτητα από τη διαίρεση της εργασίας σε μέρη.

Παράδειγμα:

•         Πρώτο μέρος: Θεωρητική Προσέγγιση

•          Κεφάλαιο 1

•          Κεφάλαιο 2

•          Κεφάλαιο 3

•         Κεφάλαιο 4

•         Δεύτερο μέρος: Εμπειρική Προσέγγιση

•         Κεφάλαιο 5

•         Κεφάλαιο 6.

Εάν η εργασία δε χωρίζεται σε μέρη είναι προφανής η συνεχής αρίθμηση των κεφαλαίων. Σχετικά με τις παραγράφους, η αρίθμηση δεν πρέπει να ξεπερνά τους τρεις αριθμούς.

Παράδειγμα: Στο κεφάλαιο ένα η αρίθμηση θα φθάσει έως: 1.2.3.

 

Περίληψη (abstract)

Στην περίληψη, η οποία καταλαμβάνει 5-6 γραμμές, αναφέρεται το αντικείμενο της εργασίας (τι πραγματεύεται, ποιος/ποιοι είναι οι στόχοι), το κύριο εργαλείο της μεθοδολογίας που χρησιμοποιήθηκε από το συγγραφέα, και το σημαντικότερο εύρημα της εργασίας.

 

Εισαγωγή

Η εισαγωγή αποτελεί μια μικρογραφία της πτυχιακής στην οποία προσπαθούμε με συνοπτικό και επιγραμματικό τρόπο να δώσουμε στον αναγνώστη να καταλάβει ποιο ήταν το αντικείμενο μας, τι μεθοδολογία ακολουθήσαμε, τις θεματικές ενότητες που αναλύσαμε και τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξαμε.   Η εισαγωγή δεν πρέπει να είναι μεγάλη. Δύο ή τρεις σελίδες είναι αρκετές. Ειδικότερα στην εισαγωγή θα πρέπει να αναφέρονται απαραίτητα τα παρακάτω στοιχεία:

Να καθορίζεται καθαρά το θέμα και το αντικείμενο της εργασίας.

Να τίθεται το πλαίσιο και οι λόγοι για την εξέταση του θέματος της πτυχιακής εργασίας.

Να παρουσιάζεται η μεθοδολογία, τα εργαλεία της έρευνας, οι πηγές που χρησιμοποιήθηκαν.

Να παρουσιάζεται εν συντομία η πορεία της εργασίας, σχολιάζοντας ουσιαστικά (και περιληπτικά) τα κύρια σημεία των κεφαλαίων.

Να παρουσιάζονται, περιληπτικά, με σαφήνεια και ακρίβεια τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε η εργασία αυτή.

Η εισαγωγή είναι αυτή που κυρίως διαβάζει ο αναγνώστης. Αυτός είναι ένας επιπλέον λόγος για να προσεχθεί ιδιαίτερα. Με τη συγγραφή της εισαγωγής ο φοιτητής ασχολείται μετά την ολοκλήρωση της υπόλοιπης εργασίας.

 

Κεφάλαια 1,2,…,ν

Σε ορισμένες περιπτώσεις μια εργασία χωρίζεται σε δύο ή τρία μέρη,

Κάθε μέρος δε, έχει ένα αριθμό κεφαλαίων. Ανεξάρτητα από το διαχωρισμό σε μέρη, η ύπαρξη κεφαλαίων είναι απαραίτητη.

Σε κάθε κεφάλαιο θα υπάρχουν τα Υποκεφάλαια και οι παράγραφοι.

•         Παράδειγμα: Στο κεφάλαιο ένα έχουμε δύο Υποκεφάλαια με δύο παραγράφους στο κάθε Υποκεφάλαιο. Αυτά θα σημειωθούν ως εξής:

1.1   : Τίτλος του Υποκεφαλαίου

1.1.1: τίτλος της παραγράφου

1.1.2: τίτλος της παραγράφου

1.2:   τίτλος του Υποκεφαλαίου

1.2.1: τίτλος της παραγράφου

1.2.2: τίτλος της παραγράφου

Μέσα στις παραγράφους, εάν υπάρχουν υποπαράγραφοι αυτές μπορούν να συνεχίσουν να έχουν την αρίθμηση που ακολουθείτε  δηλαδή:

1.1   : Τίτλος του Υποκεφαλαίου

1.1.1: τίτλος της παραγράφου

1.1.1.1 τίτλος της υποπαραγράφου

1.1.1.2 τίτλος της υποπαραγράφου

1.1.2: τίτλος της παραγράφου

1.1.2.1 τίτλος της υποπαραγράφου

1.1.2.2 τίτλος της υποπαραγράφου

 

Ή ακόμα μπορούν να σημειωθούν με γράμματα : α, β, γ…

 

Για την παρουσίαση γραφημάτων, σχεδιαγραμμάτων ισχύει ο γενικός τρόπος παρουσίασης του πίνακα, τίτλος, πηγές, σημειώσεις.

Επιπλέον είναι απαραίτητο να φαίνεται καθαρά ποιες είναι οι μεταβλητές που εκφράζονται στους άξονες των διαγραμμάτων.

 

Συμπεράσματα

Τα Συμπεράσματα όπως και η εισαγωγή πρέπει να είναι σύντομα.

Τα συμπεράσματα αποτελούν ουσιαστικά μια ανακεφαλαίωση των βασικών αξόνων της εργασίας σημειώνοντας και την καινοτομία που προσφέρει η εργασία αυτή.

Στα Συμπεράσματα θα αναφέρουμε τι θέλαμε να βρούμε, πως καταλήξαμε εκεί (μεθοδολογία), ποια ήταν τα αποτελέσματα που προήλθαν από την εργασία.

Τα συμπεράσματα πρέπει να χαρακτηρίζονται από σαφήνεια και να είναι περιεκτικά.

 

 

 

Βιβλιογραφία

Μια εργασία, ιδίως πτυχιακή, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε κείμενα άλλων συγγραφέων.

Εάν ο σπουδαστής μεταφέρει ολόκληρη παράγραφο ενός κειμένου άλλου συγγραφέα τότε πρέπει να τη θέσει σε εισαγωγικά «…».

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, θα πρέπει να αναφέρεται  η πηγή στο κείμενο είτε στο κείμενο είτε με παραπομπή σαν υποσημείωση στο τέλος της σελίδας.

Η παραπομπή γίνεται συνήθως αριθμητικά με έναν αριθμό που δηλώνει ποια παραπομπή είναι από την αρχή του κειμένου της πτυχιακής εργασίας.

Στο τέλος της εργασίας γίνεται η αναφορά της βιβλιογραφίας.

Η βιβλιογραφία διαχωρίζεται σε ελληνική και ξενόγλωσση. Πρώτα παρατίθεται η ελληνική και στη συνέχεια η ξενόγλωσση ενώ ακολουθεί η ηλεκτρονική σε περίπτωση που ο φοιτητής έχει κάνει χρήση πηγών από το διαδίκτυο.

Κάθε πηγή ακολουθεί ένα αποδεκτό πρότυπο παράθεσης των πληροφοριών μεταξύ τους.

•         Παραδείγματα:
Σε περίπτωση βιβλίου: Γιαννίτσης, Τ. (1982),Οι ξένες τράπεζες στην Ελλάδα, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα.

•         Σεπερίπτωσηάρθρου:  Karafolas, S. & Mantakas, G. (1996), “A note on cost structure and economies of scale in Greek banking”,Journal of Banking and Finance, vol. 58 (20), pp. 377-387

•         Σεπερίπτωσηηλεκτρονικήςπηγής: ASX-Australian Stock Exchange, (2002), [Online], Available at: http://www.asx.com.au [accessed 21 May 2004].

Παράρτημα

Στο παράρτημα (-τα) τοποθετούμε το υλικό της έρευνας που είτε είναι εκτενές είτε δευτερεύουσας σημασίας, και που δεν χρειάζεται να τοποθετηθεί μέσα στο κυρίως κείμενό της.

 

Περιλαμβάνουν υλικό που μπορεί να δει ο αναγνώστης αργότερα και δεν αλλοιώνει ή διαταράσσει τη ροή της εργασίας το γεγονός ότι δεν περιέχεται στο κυρίως κείμενο, αλλά σε ξεχωριστή θέση. Στα παραρτήματα τοποθετούμε συνήθως εκτενείς και πολλούς σε αριθμό πίνακες, γραφικά, καταλόγους, χάρτες, ερωτηματολόγια, κ.ά.

 

Έρευνα -Μεθοδολογία ερευνητικής προσέγγισης

Έρευνα είναι ο οργανωμένος και συστηματικός τρόπος να βρίσκουμε απαντήσεις σε ερωτήσεις ή αλλιώς η εξέταση ενός θέματος με έναν λεπτομερή και ακριβή τρόπο. Αποτελεί μία πρωτότυπη διαδικασία που γίνεται με σκοπό την κατανόηση ενός θέματος και την απόκτηση γνώσης.

Είναι συστηματική γιατί υπάρχει μία συγκεκριμένη σειρά βημάτων που πρέπει να ακολουθηθούν για να υπάρξουν ακριβή αποτελέσματα. Οργανωμένη, γιατί ακολουθεί μία σχεδιασμένη δομή η οποία επικεντρώνεται και περιορίζεται σε συγκεκριμένο σκοπό. Θέτει ερωτήσεις σημαντικές, χρήσιμες και σχετικές με το σκοπό της έρευνας και φυσικά βρίσκει τις απαντήσεις στις ερωτήσεις –υποθέσεις που τέθηκαν.

 

Το Κεφάλαιο της Ερευνητικής Προσέγγισης

Σε μια πτυχιακή εργασία το Κεφάλαιο της Ερευνητικής Μεθοδολογίας κρίνεται ως ένα από τα πλέον σημαντικά και θα πρέπει να περιγράφεται με πειστικό και ακαδημαϊκό τρόπο. Στην ερευνητική πρόταση δηλαδή στο τι θα κάνω και πως θα το κάνω συγκεντρώνεται σε πολλές περιπτώσεις βαθμολογία μεγαλύτερη του 60%.

Οι Μέθοδοι ερευνητικής προσέγγισης (έρευνα) είναι δύο κατηγοριών. Ποσοτική και Ποιοτική.

1.      Δομημένη τεχνική ή προσέγγιση (Structured). Ποσοτική έρευνα

2.      Ημιδομημένη τεχνική (SemiStructured). Ποιοτική έρευνα

 

Η Δομημένη τεχνική ή προσέγγιση ακολουθεί κάποιο συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο. Ο απογραφέας δεν έχει το δικαίωμα να κάνει την παραμικρή παρέμβαση στο συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο, το οποίο έχει παραλάβει από τον ερευνητή για να διεκπεραιώσει. Οι μέθοδοι επαφής που εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία είναι: Προσωπική συνέντευξη, ταχυδρομική έρευνα, τηλεφωνική έρευνα, κ.λπ.. Σκοπός του ερευνητή με την χρήση αυτής της τεχνικής είναι η ποσοτικοποίηση του ερευνητικού υλικού. Δηλαδή περιγραφή της υπάρχουσας κατάστασης μέσω της συχνότητας της συγκεκριμένης πράξης/ συμπεριφοράς.

 

1.      Ημιδομημένη τεχνική (SemiStructured) Ποιοτική έρευνα Ο ερευνητής στις ημιδομημένες τεχνικές έχει συνήθως μια λίστα από θέματα που πρέπει να καλυφθούν. Εάν από την ελεύθερη συζήτηση δεν καλυφθούν οι στόχοι του ερευνητή τότε αυτός επανέρχεται στις συγκεκριμένες θεματικές ενότητες που χρειάζεται βαθύτερη πληροφόρηση. Είναι σφάλμα ακαδημαϊκά να χρησιμοποιείται ερωτηματολόγιο σε μια ημιδομημένη προσέγγιση. Οι ποιοτικές έρευνες γίνονται κυρίως για να ερευνηθούν τα αίτια της συμπεριφοράς ή μιας στάσης, τα οποία είναι δύσκολο να αποκαλυφθούν με μεθόδους ποσοτικής προσέγγισης.

Δηλαδή για να διαπιστωθούν κίνητρα τα οποία το υποκείμενο:

α) δεν γνωρίζει,

β)  δεν έχει συνειδητοποιήσει,

γ) δεν είναι πρόθυμος να συνεργαστεί

 

Στο κεφάλαιο της Ερευνητικής Προσέγγισης επίσης αναφέρονται:

Ο Πληθυσμός της έρευνας (σύνολο των υποκειμένων με συγγενή χαρακτηριστικά από το οποίο θα επιλεγεί το τελικό δείγμα). Το δείγμα (το αντιπροσωπευτικό κοινό, υποσύνολο του πληθυσμού, στο οποίο θα αποταθεί ο ερευνητής για να συλλέξει πληροφορίες για τα ερευνητικά του ερωτήματα).. Γεωγραφική κάλυψη Που και γιατί; Τις διαδικασίες (Πότε άρχισε η έρευνα και πότε τελείωσε, ποιος πήρε τις συνεντεύξεις, ποιος ήταν ο επόπτης, ποιος έκανε το briefing, Ποιος έκανε τον τελικό έλεγχο editingκ.λπ). Στη συνέχεια θα αναλυθούν τα πρωτογενή δεδομένα σε ένα πρόγραμμα στατιστικής επεξεργασίας και θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα σε πίνακες-γραφήματα ενώ θα πρέπει να παρουσιάζονται και σε διαφορετικές ενότητες ανάλογα με τον τρόπο ανάλυσής τους.

 

Τι θα πρέπει να προσέξουμε στην πτυχιακή εργασία

1. Το χρονικό προγραμματισμό,

2. Τις λέξεις-κλειδιά,

3. Τη σύνταξη της πτυχιακής εργασίας

4. Τη δομή της πτυχιακής εργασίας και

5. Τη  δακτυλογράφηση

 

 

1.       Ο χρονικός προγραμματισμός:

Η πτυχιακή η οποία μπορεί να είναι μια ερευνητική εργασία ή μια σημαντική εργασία σύνθεσης και παρουσίασης διαφορετικών απόψεων. Πρέπει να έχει προγραμματιστεί χρονικά προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι παρακάτω εργασίες:

·         Βιβλιογραφική ανασκόπηση.

  • Υπηρεσίες, Επιχειρήσεις στις οποίες θα πρέπει να απευθυνθεί ο φοιτητής.
  • Πιθανός σχεδιασμός ερευνητικής προσέγγισης και προετοιμασία ερωτηματολογίου για έρευνα.
  • Επεξεργασία στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί στο SPSSή σε κάποιο άλλο στατιστικό πρόγραμμα.

2.       Οι λέξεις κλειδιά.

Σε κάθε πτυχιακή εργασία θα πρέπει να υπάρχουν κάποιες λέξεις κλειδιά που θα προσδιορίζουν το περιεχόμενο της πτυχιακής εργασίας.

3.      Η δομή της πτυχιακής βλ. παραπάνω.

 

4.      Η δακτυλογράφηση της εργασίας.

 

Η χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή έχει διευκολύνει πάρα πολύ τη δακτυλογράφηση του κειμένου αλλά και την παρουσίαση στατιστικών πινάκων. Ο διαχωρισμός των παραγράφων, που συνήθως περιέχουν ξεχωριστές ιδέες, είναι απαραίτητος. Ένα κείμενο δεν πρέπει να είναι πυκνογραμμένο αλλά ούτε και αραιογραμμένο. Η μέση οδός είναι η καλύτερη για να επιτρέψει στον αναγνώστη να διαβάσει με ευκολία το κείμενο.

 

Πριν δοθεί το τελικό κείμενο στον επιβλέποντα καθηγητή καλό είναι να δίδεται για ανάγνωση σε ένα τρίτο πρόσωπο. Μια δεύτερη ανάγνωση ανακαλύπτει λάθη που ο συγγραφέας δεν είχε παρατηρήσει.

 

Οι παρουσιάσεις των πτυχιακών εργασιών γίνονται συνήθως δύο φορές στη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους και διαρκούν περίπου από μία έως δύο εβδομάδες. Ο αριθμός των ημερών μεταβάλλεται ανάλογα με τον αριθμό των αιτήσεων προς εξέταση πτυχιακών. Τοποθετούνται συνήθως τέλη Νοεμβρίου μέχρι και αρχές Δεκεμβρίου, όπου η Γραμματεία δεν έχει τον μεγάλο φόρτο εργασίας που προκύπτει από τις εγγραφές των νεοεισερχομένων και την δεύτερη ή τρίτη εβδομάδα του Ιουνίου πριν τις εξετάσεις των εργαστηρίων. Για την εξυπηρέτηση του αυξανόμενου αριθμού φοιτητών που αιτούνται εξέταση πτυχιακής, οι εξεταστικές περίοδοι αναμένονται να αυξηθούν σε τέσσερις. Οι υπόλοιπες δύο θα τοποθετούνται την τελευταία εβδομάδα του χειμερινού εξαμήνου πριν τις εξετάσεις εργαστηρίων και στο τέλος Μαρτίου με αρχές Απριλίου το εαρινό εξάμηνο.

ΑΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Πρόγραμμα ERASMUS+
Βασική Δράση 1: Μαθησιακή Κινητικότητα ατόμων/Κινητικότητα φοιτητών για Σπουδές

  • Εισαγωγή

Το ERASMUS+ είναι το νέο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εκπαίδευση, την κατάρτιση, τη νεολαία και τον αθλητισμό, που στοχεύει στην ενίσχυση των δεξιοτήτων και της απασχολησιμότητας καθώς και στον εκσυγχρονισμό των συστημάτων εκπαίδευσης, κατάρτισης και νεολαίας, σε όλους τους τομείς της Δια Βίου Μάθησης (Ανώτατη Εκπαίδευση, Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, Εκπαίδευση Ενηλίκων, Σχολική Εκπαίδευση, δραστηριότητες νεολαίας, κτλ).
Τα ισχύοντα προγράμματα χρηματοδότησης της ΕΕ για την εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη νεολαία έληξαν στο τέλος του 2013, και το νέο πρόγραμμα ERASMUS+ έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2014.
Το νέο πρόγραμμα συνδυάζει όλα τα σημερινά προγράμματα της ΕΕ για την εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη νεολαία όπως, μεταξύ άλλων, το ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης (LLP) (Erasmus, Leonardo da Vinci, Comenius, Grundtvig), το πρόγραμμα «Νεολαία σε Δράση» και πέντε προγράμματα διεθνούς συνεργασίας (Erasmus Mundus, Tempus, Alfa, Edulink και τα προγράμματα συνεργασίας με τις βιομηχανικές χώρες).
Για πρώτη φορά το Erasmus+ θα προσφέρει υποστήριξη στον αθλητισμό, ειδικά το μαζικό. Το νέο Πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την ειδική Δράση του Jean Monnet, που ενθαρρύνει τη διδασκαλία, την έρευνα και τη συζήτηση στους τομείς της ιστορίας, της πολιτικής, της οικονομίας και του Ευρωπαϊκού Δικαίου. Το Erasmus+ είναι το νέο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για την Εκπαίδευση, την Κατάρτιση, τη Νεολαία και τον Αθλητισμό.
Tο Πρόγραμμα Erasmus+ συνεχίζει να υποστηρίζει δραστηριότητες σε όλους τους τομείς της Διά Βίου Μάθησης (της Σχολικής Εκπαίδευσης, της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων) όπως επίσης και σε τομείς της Νεολαίας και του Αθλητισμού. Επικεντρώνεται ειδικά στην κινητικότητα φοιτητών και εκπαιδευτών, στην αλλαγή υφιστάμενων δομών και στην μεγαλύτερη συνεργασία στους τομείς της εκπαίδευσης με χώρες εκτός ΕΕ. Απευθύνεται σε όλους τους Ευρωπαίους φοιτητές, καθηγητές εκπαιδευτές και νέους 
To Πρόγραμμα Erasmus+ περιλαμβάνει τρεις βασικούς τύπους δράσεων:

  • Βασική Δράση 1: Μαθησιακή Κινητικότητα ατόμων
  • Βασική Δράση 2: Στρατηγικές συμπράξεις
  • Βασική Δράση 3: Υποστήριξη για αλλαγή πολιτικής στα Κράτη Μέλη

Στο πλαίσιο της Βασικής Δράσης 1: Κινητικότητα φοιτητών για Σπουδές, οι φοιτητές μπορούν να φοιτήσουν από 3 μέχρι 12 μήνες της ίδιας ακαδημαϊκής χρονιάς σε άλλο ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο χωρίς να επηρεαστούν οι σπουδές ή η αναγνώριση των μαθημάτων τους.
Στο πλαίσιο της Βασικής Δράσης 1: Κινητικότητα φοιτητών για Tοποθετήσεις, οι φοιτητές τοποθετούνται για κατάρτιση σε εταιρίες ή οργανισμούς σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης από 2 μέχρι 12 μήνες για απόκτηση εργασιακής πείρας στον τομέα των σπουδών τους.
Στο πλαίσιο της Βασικής Δράσης 1: Κινητικότητα προσωπικού για διδασκαλία, τα μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού μπορούν να διδάξουν σε ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο για περίοδο από 2 μέρες μέχρι 2 μήνες με μίνιιμουμ ώρες διδασκαλίας τις 8.
Στο πλαίσιο της Βασικής Δράσης 1: Κινητικότητα προσωπικού για κατάρτιση, διδακτικό και άλλο προσωπικό (π.χ. διοικητικό) μπορεί να καταρτιστεί σε άλλο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό ίδρυμα ή οργανισμό/εταιρεία στην Ευρώπη από 2 μέρες μέχρι 2 μήνες.

Για περισσότερες πληροφορίες για θέματα που αφορούν στο Πρόγραμμα ERASMUS+ μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Ιωάννη Μελέα ( Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ) κάθε Τρίτη 11:00-13:00 στο γραφείο των εκτ. Καθηγητών του Τμήματος.
Η Βασική Δράση 1: Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων - Κινητικότητα φοιτητών για Σπουδές δίνει τη δυνατότητα σε φοιτητές του ΑΤΕΙ Ιονίων Νήσων από τον δεύτερο χρόνο και μετά να φοιτήσουν σε ΑΕΙ της Ευρώπης για συμπλήρωση μέρους των σπουδών τους (ένα ή δύο εξάμηνα) της ίδιας ακαδημαϊκής χρονιάς.
Οι φοιτητικές αυτές ανταλλαγές βασίζονται στην αμοιβαία αναγνώριση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων από τα πανεπιστήμια αποστολής και αποδοχής. Αυτό γίνεται με την εφαρμογή των προνοιών του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μεταφοράς και Συσσώρευσης των Πιστωτικών Μονάδων (European Credit Transfer and Accumulation System ECTS). Στο σύστημα αυτό 60 διδακτικές μονάδες αντιπροσωπεύουν το φόρτο εργασίας ενός ακαδημαϊκού έτους ενώ 30 μονάδες κάθε εξάμηνο.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την πραγματοποίηση των ανταλλαγών αυτών η ύπαρξη διαπανεπιστημιακής συμφωνίας ERASMUS+ μεταξύ των δύο ιδρυμάτων αποστολής και αποδοχής στο θέμα της σπουδής του φοιτητή.
Η υποτροφία δεν αποσκοπεί στην κάλυψη του συνόλου των δαπανών στο εξωτερικό, αλλά προορίζεται να καλύψει το «κόστος κινητικότητας», δηλαδή τις πρόσθετες δαπάνες που συνεπάγεται μία περίοδος σπουδών ή πρακτικής άσκησης σε ένα άλλο κράτος. Επιπλέον υποτροφίες που πιθανώς λαμβάνουν φοιτητές από εθνικές πηγές για σπουδές στην Ελλάδα διατηρούνται καθ' όλη τη διάρκεια των σπουδών τους στο εξωτερικό, κατά την οποία λαμβάνουν και υποτροφία ERASMUS.
Κάθε φοιτητής/φοιτήτρια, κατά τη διάρκεια των σπουδών του/της στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, έχει τη δυνατότητα να λάβει κατ’ ανώτατο όριο δύο υποτροφίες κινητικότητας Erasmus:

2. Πλεονεκτήματα Κινητικότητας φοιτητών για Σπουδές

  • Δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων σε άλλη γλώσσα
  • Συναναστροφή με άλλους λαούς
  • Εκμάθηση ξένων γλωσσών.
  • Γνωριμία με τον πολιτισμό και την κουλτούρα μιας ξένης χώρας.
  • Δημιουργία νέων γνωριμιών με φοιτητές όχι μόνο της χώρας υποδοχής, αλλά και άλλων χωρών.
  • Γνωριμία με το εκπαιδευτικό σύστημα άλλου πανεπιστήμιου ή χώρας.
  • Πρόσβαση σε άλλες κατηγορίες διδακτικού υλικού (οπτικοακουστικό, περιοδικά, κλπ). Δημιουργία προϋποθέσεων για συνέχιση σπουδών σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
  • Εμβάθυνση και διεύρυνση επιστημονικών ενδιαφερόντων.
  • Ανάπτυξη της προσωπικότητας - εμπειρία του να ζεις μόνος.
  • Δημιουργία καινούριων προοπτικών (επαγγελματικών, εκπαιδευτικών).
  • Διεύρυνση προοπτικών εύρεσης εργασία για κάποιον που έχει περάσει κάποιο χρονικό διάστημα στο εξωτερικό.

3. ECTS
Το ECTS είναι το σύστηµα πιστωτικών µονάδων που χρησιµοποιείται στον Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ) και αφορά όλες τις χώρες που συµµετέχουν στη ∆ιαδικασία της Μπολόνια. Οι πιστωτικές µονάδες ECTS εκφράζουν το φόρτο εργασίας που χρειάζονται οι φοιτητές για να επιτύχουν τα αναµενόµενα µαθησιακά αποτελέσµατα. Σύµφωνα µε τα βασικά χαρακτηριστικά του ECTS 60 πιστωτικές µονάδες κατανέµονται σε φόρτο εργασίας ενός ακαδηµαϊκού έτους πλήρους φοίτησης, 30 πιστωτικές µονάδες ECTS κατανέµονται συνήθως σε ένα εξάµηνο και 20 πιστωτικές µονάδες ECTS σε ένα τρίµηνο.
4. Κριτήρια Επιλογής

  • Επιτυχής περάτωση των σπουδών του πρώτου έτους.
  • Καλή ακαδημαϊκή επίδοση.
  • Πολύ καλή γνώση της γλώσσας διδασκαλίας του ιδρύματος υποδοχής (υποβάλλεται σχετικό πιστοποιητικό ή/και γίνονται εξετάσεις.)
  • Υψηλά κίνητρα για συμμετοχή στο Πρόγραμμα.

 Αν υπάρχουν περισσότεροι υποψήφιοι από τις προσφερόμενες θέσεις σε κάποιο από τα ιδρύματα υποδοχής, τότε επιλέγεται ο υποψήφιος με την καλύτερη ακαδημαϊκή επίδοση. Οι υπόλοιποι υποψήφιοι μπορούν να γίνουν δεκτοί στο πανεπιστήμιο της επόμενης επιλογής τους.

5. Διαδικασία
Οι φοιτητές που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα Erasmus και να διανύσουν μια περίοδο σπουδών σε κάποιο από τα συνεργαζόμενα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια πρέπει να λάβουν υπόψη τα εξής:
5.1 Πληροφόρηση
Να αναζητήσουν πληροφορίες από τον Συντoνιστή Erasmus του Τμήματος ή το Γραφείο Erasmus του Ιδρύματος και να μάθουν τα συνεργαζόμενα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια, τις αντίστοιχες ηλεκτρονικές διευθύνσεις και τους πληροφοριακούς οδηγούς σπουδών των ιδρυμάτων που τους ενδιαφέρουν για μια προσεκτική μελέτη ώστε να ενημερωθούν σωστά πριν αποφασίσουν το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο για το οποίο θα καταθέσουν αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Επίσης, πληροφορίες για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα υποδοχής μπορούν να βρουν οι σπουδαστές στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.braintrack.com στην οποία υπάρχουν οι ηλεκτρονικές σελίδες όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων του κόσμου. Στις σελίδες των ιδρυμάτων που αφορούν τις Διεθνείς Σχέσεις και ειδικότερα τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus παρέχεται ενημέρωση για τη διαδικασία εγγραφής, τη δυνατότητα στέγασης, το πρόγραμμα σπουδών, τη διάρκεια των εξαμήνων και για άλλα πρακτικά θέματα που είναι σημαντικά για τους εξερχόμενους σπουδαστές.
5.2 Διαδικασία επιλογής

  • Δυο φορές τον χρόνο Μάρτιο και Οκτώβριο το Γραφείο Erasmus με σχετικές Ανακοινώσεις στις Γραμματείες και στο διαδίκτυο, καλεί τους ενδιαφερόμενους φοιτητές μέσα σε καθορισμένες ημερομηνίες να υποβάλλουν την Αίτηση τους. Οι φοιτητές καλούνται να υποβάλλουν την «Αίτηση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος» μαζί με α) Αναλυτική Βαθμολογία, β) Πτυχία Ξένων Γλωσσών και γ) Φωτοτυπία Ταυτότητας προς τους ακαδημαϊκούς υπευθύνους. Στην Αίτηση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος ο φοιτητής γράφει με σειρά προτεραιότητας τα ιδρύματα που τον ενδιαφέρουν.
  • Οι Συντονιστές  αφού ολοκληρώσουν την διαδικασία αξιολόγησης των Αιτήσεων βάσει των κοινών κριτηρίων αξιολόγησης που έχουν τεθεί, τις διαβιβάζουν στο Γραφείο Erasmus είτε επιλέξουν είτε απορρίψουν έναν φοιτητή μαζί με την αιτιολόγηση της επιλογής τους και το σύνολο των μορίων που συγκέντρωσε ο κάθε φοιτητής.
  • Οι φοιτητές που έχουν επιλεγεί συνεχίζουν την διαδικασία υποβολής των υπολοίπων εγγράφων (Application Form, Learning Agreement κ.λ.π.) προς το Ίδρυμα Υποδοχής με τη βοήθεια του Γραφείου Erasmus που κάνει και το Nomination των φοιτητών.
  • Το Γραφείο Erasmus είναι υπεύθυνο για την τήρηση καταλόγου των υποψηφίων εξερχομένων φοιτητών καθώς και καταλόγου των απορριφθέντων φοιτητών με αναφορά στο λόγο απόρριψης. Τα ονόματα όλων των επιλεγέντων φοιτητών θα ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα του προγράμματος ώστε να διασφαλίζονται με κάθε τρόπο οι κανόνες διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης.
  • Οι φοιτητές οι οποίοι θα επιλεγούν πρέπει να φροντίσουν για την έγκαιρη υποβολή αίτησης (Student Application Form & Learning Agreement) προς το Ίδρυμα Υποδοχής, αφού συμβουλευτούν το φάκελο του Ιδρύματος αυτού (από το Γραφείο Erasmus), διότι τα περισσότερα Ιδρύματα διαθέτουν ειδικά έντυπα-αιτήσεις για τους φοιτητές που πρόκειται να φοιτήσουν στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus (αίτηση φοιτητή Erasmus , αίτηση για τη στέγαση, αίτηση για εγγραφή στα μαθήματα γλώσσας που πιθανόν να προσφέρει το Πανεπιστήμιο κ.λ.π.) και συγκεκριμένες προθεσμίες για την υποβολή τους είτε μέσω διαδικτύου είτε ταχυδρομικώς. Οι παροχές των Ιδρυμάτων Υποδοχής όσον αφορά τη στέγαση, τη σίτιση και τα μαθήματα γλώσσας διαφέρουν σε κάθε Ίδρυμα.
  • Η ενημέρωση των υποψηφίων υποτρόφων πάνω σε επιμέρους θέματα που αφορούν το πρόγραμμα σπουδών στο Ίδρυμα Υποδοχής και κυρίως την αναγνώριση των μαθημάτων που πρόκειται να παρακολουθήσουν είναι αρμοδιότητα των ακαδημαϊκών υπευθύνων. Πολύτιμες πληροφορίες επίσης οι φοιτητές μπορούν να πάρουν από συμφοιτητές τους που συμμετείχαν στο παρελθόν στο πρόγραμμα "Δια Βίου Μάθησης/Erasmus".

5.3 Διαδικασία συμπλήρωσης εντύπων
Ο φοιτητής που πρόκειται να μετακινηθεί σε στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus πρέπει να συμπληρώσει τα παρακάτω έντυπα, τα οποία χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:

  • σε αυτά που πρέπει να συμπληρωθούν και να κατατεθούν πριν την μετακίνηση του φοιτητή στο εξωτερικό
  • σε αυτά που συμπληρώνονται όταν ο φοιτητής βρίσκεται στο Ίδρυμα Υποδοχής δηλαδή κατά τη διάρκεια των σπουδών του) και
  • σε αυτά που συμπληρώνονται μετά δηλαδή μόλις ο φοιτητής επιστρέψει από το εξωτερικό

Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν τα εξής έντυπα:

Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν τα εξής έντυπα:

  • Υπεύθυνη Δήλωση για τις υποχρεώσεις του μετά την επιστροφή του.
  • Δελτίο Λογαριασμού Φοιτητή.
  • Φωτοτυπία της ευρωπαϊκής κάρτας υγείας του φοιτητή για την περίοδο που θα διαμείνει στο εξωτερικό για σπουδές (η κάρτα εκδίδεται από τον ασφαλιστικό φορέα στον οποίο είναι ασφαλισμένος ο φοιτητής).

Στην τρίτη κατηγορία ανήκουν τα εξής έντυπα:

Σε περίπτωση που ο φοιτητής ακυρώσει τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα είναι υποχρεωμένος να υποβάλλει αίτηση ακύρωσης προς το Γραφείο Erasmus και Διεθνών Σχέσεων και να ενημερώσει τον ακαδημαϊκό του υπεύθυνο.
Ο φοιτητής ή φοιτήτρια κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο εξωτερικό οφείλει:

  • Να επισκεφθεί το Γραφείο Erasmus του Ιδρύματος Υποδοχής για να παραλάβει τον ενημερωτικό οδηγό εισερχόμενων φοιτητών
  • Να τηρεί τους κανόνες της Σύμβασης που έχει συνάψει με το Ίδρυμα Προέλευσης
  • Να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς του Ιδρύματος Υποδοχής
  • Να παρακολουθεί και να συμμετέχει στις προβλεπόμενες μορφές αξιολόγησης του Ιδρύματος Υποδοχής.

6.  Δικαιώματα Φοιτητή Erasmus

  • Το πανεπιστήμιο προέλευσης και το πανεπιστήμιο υποδοχής πρέπει να έχουν συνάψει διαπανεπιστημιακή σύμβαση.
  • Το ίδρυμα προέλευσης και το ίδρυμα υποδοχής συνυπογράφουν με τον φοιτητή Erasmus, πριν την αναχώρησή του, Συμφωνία Σπουδών/ Πρακτικής Άσκησης στην οποία παρατίθενται αναλυτικά οι δραστηριότητες που προβλέπεται να πραγματοποιηθούν στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένων των μονάδων που θα συγκεντρωθούν μετά το πέρας της περιόδου.
  • Ο φοιτητής Erasmus δεν καταβάλλει στο πανεπιστήμιο υποδοχής δίδακτρα, έξοδα εγγραφής, έξοδα εξετάσεων, έξοδα για πρόσβαση σε εργαστήρια και βιβλιοθήκες κατά την περίοδο σπουδών Erasmus.
  • Παρέχεται πλήρης ακαδημαϊκή αναγνώριση από το πανεπιστήμιο προέλευσης για τις δραστηριότητες που ολοκληρώνονται με επιτυχία κατά τη διάρκεια της περιόδου κινητικότητας Erasmus, σύμφωνα με τη Συμφωνία Σπουδών/ Πρακτικής Άσκησης.
  • Κατά τη λήξη των δραστηριοτήτων στο εξωτερικό, χορηγείται αναλυτική βαθμολογία για τα μαθήματα/ έργο που πραγματοποιήθηκαν (πραγματοποιήθηκε), υπογεγραμμένη από το ίδρυμα/ επιχείρηση υποδοχής. Η αναλυτική βαθμολογία θα περιλαμβάνει τα αποτελέσματα καθώς και τις μονάδες και τους βαθμούς που συγκέντρωσε ο φοιτητής. Εάν η τοποθέτηση σε επιχειρήσεις για πρακτική άσκηση δεν αποτελεί μέρος του κανονικού προγράμματος σπουδών, η εν λόγω περίοδος καταγράφεται στο Παράρτημα  Διπλώματος – DiplomaSupplement.
  • Ο φοιτητής Erasmus τυγχάνει της ίδιας αντιμετώπισης και μεταχείρισης από το πανεπιστήμιο υποδοχής με τους φοιτητές του πανεπιστημίου υποδοχής.
  • Ο φοιτητής Erasmus έχει δικαίωμα πρόσβασης στον Πανεπιστημιακό Χάρτη Erasmus καθώς και στη Δήλωση Πολιτικής Erasmus των ιδρυμάτων προέλευσης και υποδοχής.
  • Κατά την περίοδο διαμονής στο εξωτερικό, η υποτροφία ή δάνεια που έχουν χορηγηθεί στον φοιτητή Erasmus από την χώρα προέλευσης εξακολουθούν να ισχύουν.

7. Υποχρεώσεις Φοιτητή Erasmus

  • Ο φοιτητής Erasmus είναι υποχρεωμένος να τηρεί τους κανόνες και τις υποχρεώσεις της Σύμβασης επιχορήγησης Erasmus που έχει συνάψει με το πανεπιστήμιο προέλευσης ή την Εθνική Μονάδα.
  • Ο φοιτητής Erasmus θα διασφαλίζει ότι τυχόν αλλαγές στη Συμφωνία Σπουδών/ Πρακτικής Άσκησης αποτελούν αντικείμενο έγγραφης συμφωνίας μεταξύ του πανεπιστημίου προέλευσης και του πανεπιστημίου υποδοχής αμέσως μόλις πραγματοποιηθούν.
  • Ο φοιτητής Erasmus είναι υποχρεωμένος να διανύσει το σύνολο της συμφωνηθείσας περιόδου σπουδών/ τοποθέτησης σε επιχείρηση για πρακτική άσκηση στο πανεπιστήμιο/ επιχείρηση υποδοχής αντίστοιχα και να συμμετέχει στις προβλεπόμενες εξετάσεις ή λοιπές μορφές αξιολόγησης.
  • Ο φοιτητής Erasmus θα πρέπει να συμμορφωθεί προς τους κανόνες και κανονισμούς του πανεπιστημίου/ επιχείρησης υποδοχής.
  • Κατά την επιστροφή του, ο φοιτητής Erasmus θα συντάξει έκθεση σχετικά με την περίοδο σπουδών Erasmus/ τοποθέτησης σε επιχείρηση για πρακτική άσκηση και θα παρέχει τα σχετικά στοιχεία, εάν τούτο απαιτηθεί από το πανεπιστήμιο προέλευσης, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή την Εθνική Μονάδα.
  • Ο φοιτητής είναι υποχρεωμένος βάσει της Σύμβασης που υπέγραψε να επιστρέψει εγκαίρως τα έντυπα όπως αναφέρονται παραπάνω, προκειμένου να συμπληρωθεί ο φάκελός του. Σε περίπτωση αμέλειας ή ασυνέπειας του φοιτητή στην επιστροφή των απαραίτητων εγγράφων του υπάρχουν σοβαρές κυρώσεις (π.χ. επιστροφή μέρους ή και ολόκληρης της υποτροφίας Erasmus κ.α.).

Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε οποιοδήποτε πρόβλημα:

  • Προσδιορίστε τη φύση του προβλήματος και επιβεβαιώστε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις σας.
  • Επικοινωνήστε με τον Συντονιστή Erasmus του Τμήματός σας και εάν απαιτηθεί, ακολουθείστε την επίσημη διαδικασία υποβολής προσφυγών που ισχύει στο ίδρυμα προέλευσής σας.

 

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ


Η ΖΩΗ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ